Slik kommer du i gang med Tilskuddsportalen

Gjennom Kulturtankens tilskuddsportal kan du søke om tilskudd på vegne av ulike aktører. Alle som skal ha tilgang til Tilskuddsportalen må være tilknyttet en virksomhet med et organisasjonsnummer.

For å få tilgang må du først registrere deg. Under registreringen oppgir du hvilken organisasjon du søker tilskudd for. Registreringen starter ved å klikke på "Innlogging med ID-porten" nederst på siden.

Etter registrering får brukeren din status til godkjenning, da tilknytningen til organisasjonen må godkjennes før du kan se organisasjonens tidligere eller andre søknader. Selv om brukeren din ikke er godkjent ennå, kan du likevel opprette og sende inn en søknad.

Hvis du er den første som registrerer seg for en organisasjon, vil Kulturtanken godkjenne deg. Den første godkjente brukeren får automatisk administratorrolle, men dette kan endres senere. Du kan lese mer om administratorrollen lenger nede.

Hvis organisasjonen allerede er registrert, vil forespørselen om godkjenning sendes til organisasjonens administrator(er).

Kan jeg være tilknyttet flere organisasjoner?

Ja, en person kan opprette flere brukere for å representere ulike virksomheter. Dette er relevant for personer som er tilknyttet flere organisasjoner som søker tilskudd gjennom Kulturtankens ordninger.

Hvis du har flere kontoer, vil du ved innlogging bli bedt om å velge hvilken organisasjon du ønsker å representere. Når du er logget inn i Tilskuddsportalen, kan du enkelt bytte mellom kontoene ved å klikke på navnet ditt eller personikonet øverst til høyre.

 Hvordan oppdaterer jeg profilen min?

Alle brukere, uavhengig av rolle, kan oppdatere sin egen profil. Du finner denne funksjonen ved å klikke på navnet ditt eller personikonet øverst til høyre i Tilskuddsportalen. En bruker kan inneha flere roller:

Standard bruker

Som standardbruker kan du opprette og fylle ut søknader, samt andre skjemaer som aksept av tilskudd og rapporter.

Leder

Som leder har du de samme rettighetene som en standardbruker, men i tillegg kan du signere og sende inn søknader samt andre skjemaer.

Administrator

Administratorrollen lar deg oppdatere organisasjonens informasjon og godkjenne nye brukere. Les mer om dette under.

Hva innebærer rollen som administrator for en organisasjon?

Alle organisasjoner må ha minst én bruker med administratorrolle. Administratoren har tilgang til å håndtere følgende:

  • Oppdatere organisasjonens kontaktopplysninger
  • Registrere organisasjonens kontonummer for utbetaling av tilskudd
  • Godkjenne og administrere organisasjonens brukere, inkludert roller og tilgang

Hvilken rolle kreves for å sende inn et skjema?

Kulturtanken krever at alle skjemaer – inkludert søknader, aksept av tilskudd og rapporter – signeres av en leder ved innsending. Personen som signerer må ha en brukerkonto i portalen med lederrettigheter. Når skjemaet er fullført og klart for innsending, kan du sende det inn fra den siste delen av skjemaet ved å

  • Signere og sende inn søknaden selv dersom du har lederrollen.
  • Sende søknaden til en kollega som allerede har lederrollen i tilskuddsportalen.
  • Invitere en ny leder, som deretter mottar oppgaven med å signere søknaden.

Hvordan sletter jeg brukeren min?

Når du er innlogget i tilskuddsportalen, klikk på navnet ditt eller personikonet øverst til høyre. Velg deretter "Min profil" og klikk på "Fjern tilknytning".